یزدفردا: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاتم: ۱۲۰ پنل خورشیدی درحال نصب برای مددجویان کمیته امداد شهرستان خاتم درحال انجام است.

به گزارش یزدفردا: هاشمی پور از بهره برداری پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی در منزل ۶۷ مددجوی روستایی تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال۱۴۰۳ خبر داد.


هاشمی پور اظهار داشت: ۱۲۰ پنل خورشیدی درشهرستان خاتم ازابتدای سالجاری درحال نصب است که ۶۷پنل درروستای بختیاری نصب می شود .


وی ادامه داد: طرح تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که هیچ منبع درآمد یا توان اشتغال ندارند، اجرا می‌شود.


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) هرات گفت: این پنل‌ها باپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۵۰میلیون تومان بابازپرداخت هفت ساله است که هر پنل خورشیدی توانایی تولید ۵ کیلو وات در ساعت برق را دارد.

وی بیان کرد: در این طرح پس از نصب پنل ورود انرژی برق تولیدی به مدار، به طور متوسط در سال اول دو میلیون تومان و بعد از ۵ سال تا پنج میلیون تومان برای هر خانوار درآمد دارد.

هاشمی افزود: اجرای این پروژه‌ها به لحاظ فیزیکی فعالیت سختی برای مددجو ندارد و تنها باید افراد در حفظ و نگهداری آن دقت کافی را داشته باشند و به تمامی افراد بهره‌مند از طرح، آموزش لازم داده شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا